Image

Διαδραστικά Εικαστικά Εργαστήρια για το Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο (Απόκτηση δεξιοτήτων μεσα από την Τέχνη)

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 400 ωρών

3333

Μέσα από τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την τέχνη σε όλα τα μαθήματα του δημοτικού σχολείου και στο πλαίσιο καινοτόμων δραστηριοτήτων στο νηπιαγωγείο δημιουργείται ένα δυναμικό μαθησιακών εμπειριών, το οποίο ενεργοποιεί όλες τις αισθήσεις και δρα ενδυναμωτικά για τα παιδιά και τους/τις εκπαιδευτικούς. Η δημιουργικότητα, η αναζήτηση, ο αυτοσχεδιασμός και η ελεύθερη έκφραση είναι μερικά από τα στοιχεία που πρόκειται να αναπτυχθούν μέσα από μία εικαστική προσέγγιση των γνωστικών αντικειμένων και των μαθησιακών δραστηριοτήτων συνολικά. Η μάθηση με αυτόν τον τρόπο γίνεται ευχάριστη, βιωματική, διαδραστική, καλλιεργεί την αισθητική ευαισθησία, την ενσυναίσθηση και την κριτικοστοχαστική σκέψη. Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές και τις μαθήτριες να ανακαλύψουν τα ταλέντα τους και να αναπτύξουν τους πολλαπλούς τύπους νοημοσύνης που διαθέτουν.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, καλλιτέχνες, μουσικούς, επαγγελματίες του πολιτιστικού χώρου, φοιτητές/τριες, ερευνητές και σε κάθε ενδιαφερόμενο/η που επιθυμεί να ενημερωθεί σχετικά με πρακτικές εφαρμογές των έντεχνων μορφών εκπαίδευσης.

ergastiria400ores 01 11. Γλωσσικό μάθημα, τέχνη και δημιουργικότητα: Ποίημα Haiku (σε) Βιβλίο ακορντεόν

Μελέτη της ποιητικής δομής των ιαπωνικών Χαϊκού με σκοπό να τα ενταχθούν σε βιβλίο «ακορντεόν». Ανάπτυξη γλωσσικής, ενδοπροσωπικής και διαπροσωπικής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές σε όλες τις δραστηριότητες Φιλαναγνωσίας σε δημοτικό και νηπιαγωγείο.

 

 

ergastiria400ores 01 12. Κιναισθητική Γλώσσα και Μαθηματικά μέσα από την κατασκευή ενός Zine

Κατασκευή ενός Zine με οχτώ σελίδες από μια κόλλα Α4. Ανάπτυξη της γλωσσικής, διαπροσωπικής, ενδοπροσωπικής, λογικομαθηματικής και χωροταξικής νοημοσύνης. Ενδεικτική εφαρμογή στα μαθήματα της Γλώσσας, των Μαθηματικών και της Γεωγραφίας και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου.

 

 

ergastiria400ores 01 13. Κάνω «δικά μου» τα σχολικά βιβλία: Δημιουργία καλύμματος ή κουβερτούρας βιβλίου

Δημιουργία εξωτερικού καλύμματος ή κουβερτούρας βιβλίου για τα εξώφυλλα των σχολικών μας βιβλίων. Ανάπτυξη της γλωσσικής, υπαρξιακής και ενδοπροσωπικής νοημοσύνης. Ενδεικτική εφαρμογή στα μαθήματα της Γεωγραφίας και της Γλώσσας και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου.

 

 

ergastiria400ores 01 14. Ολιστική προσέγγιση Γλώσσας - Αγωγής Πολίτη - Γεωγραφίας: Δημιουργία ενός Zen Garden

Μετατροπή μιας κονσέρβας σε έναν μικρό κήπο ηρεμίας/ Ζεν μέσα από εξάσκηση στην συνθετική αντίληψη. Ανάπτυξη χωροταξικής, υπαρξιακής, ενδοπροσωπικής και νατουραλιστικής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές στα μαθήματα της Γλώσσας, της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής και της Γεωγραφίας και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου.

 

 

ergastiria400ores 01 15. Οικολογικά «Φυσικά» - Περιβαλλοντική «Μελέτη»: Κατασκευή Terrarium

Δημιουργία ενός μικρού οικοσυστήματος terrarium μέσα σε ένα γυάλινο βάζο. Ανάπτυξη νατουραλιστικής, χωροταξικής και ενδοπροσωπικής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές στα μαθήματα των Φυσικών, της Μελέτης Περιβάλλοντος και της Γλώσσας και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου.

 

 

ergastiria400ores 01 16. Κοινωνικά ευαίσθητη Γλώσσα – Μελέτη Περιβάλλοντος – Αγωγή Πολίτη: Φροντίζουμε τον κόσμο που ζούμε φτιάχνοντας το δικό μας Kokedama

Δημιουργία ενός kokedama, μπάλας από λάσπη τυλιγμένης με βρύα, η οποία λειτουργεί σαν γλάστρα για τα μικρά μας φυτά. Ανάπτυξη νατουραλιστικής, ενδοπροσωπικής και υπαρξιακής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές στα μαθήματα της Γλώσσας, της Μελέτης Περιβάλλοντος και της Κοινωνικής και πολιτικής Αγωγής και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου. 

 

 

ergastiria400ores 01 17. Υλικά σώματα – γεωμετρικά στερεά – χώρος και σχήματα: Αξιοποίηση ενός Dorodango

Δημιουργία μιας γυαλιστερής μπάλας Dorodango. Επαφή με το χώμα και με την έννοια της πλαστικότητας. Ανάπτυξη υπαρξιακής, κιναισθητικής, ενδοπροσωπικής και νατουραλιστικής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές στα μαθήματα της Γλώσσας των Μαθηματικών και των Φυσικών και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου. 

 

 

ergastiria400ores 01 18. Μαθαίνουμε την Ιστορία βιωματικά: Κατασκευές με λάσπη και χόρτα

Παλαιολιθικές κατασκευές μέσα από την επαφή με τη γη. Ανάπτυξη υπαρξιακής και νατουραλιστικής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές στα μαθήματα της Ιστορίας, της Μελέτης Περιβάλλοντος και της Γλώσσας και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου. 

 

 

ergastiria400ores 01 19. Αγωγή Πολίτη μέσα από χαρτοκατασκευές: Γειτονιές του κόσμου και των ανθρώπων

Δημιουργία Φαβέλας ή μικρής γειτονιάς από χαρτόνια και κούτες. Ανάπτυξη διαπροσωπικής, κιναισθητικής και χωροταξικής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές στα μαθήματα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, των Εικαστικών και της Γεωγραφίας και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου. 

 

 

ergastiria400ores 01 110. Εικαστική Γεωμετρία και ανθρωποκεντρική Ιστορία: Eco-roofs στις Φαβέλες

Κατασκευή οικολογικής σκεπής/ κήπου σε μια Φαβέλα από χαρτόνι. Ανάπτυξη χωροταξικής, νατουραλιστικής και διαπροσωπικής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές στα μαθήματα της Μελέτης Περιβάλλοντος και της Ιστορίας και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου. 

 

 

ergastiria400ores 01 111.Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή & περιβαλλοντική συνείδηση: Δημιουργία και χρήση Ecobricks

Δημιουργία οικολογικών τούβλων με πλαστικά μπουκάλια και περιτυλίγματα τροφίμων. Ανάπτυξη γλωσσικής, χωροταξικής, λογικομαθηματικής και νατουραλιστικής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές στα μαθήματα της Κοινωνικής και πολιτικής Αγωγής, της Γλώσσας και της Μελέτης Περιβάλλοντος και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου. 

 

 

ergastiria400ores 01 112. «Σεληνιακά» Μαθηματικά – Φυσικά – Γεωμετρία – Γλώσσα

Δημιουργία σεληνιακής άμμου/kinetic sand με αλεύρι και βρεφικό λάδι. Ανάπτυξη χωροταξικής, κιναισθητικής και νατουραλιστικής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές στα μαθήματα των Μαθηματικών και της Γλώσσας και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου. 

 

 

ergastiria400ores 01 113. Θρησκευτικά - Όταν τα «λάθη» μάς διαμορφώνουν: Kintsugi - Ιαπωνική τέχνη συγκόλλησης

Γνωριμία με τη φιλοσοφία και την πρακτική της ιαπωνικής τέχνη επιδιόρθωσης κεραμικών «kintsugi». Ανάπτυξη υπαρξιακής, ενδοπροσωπικής και διαπροσωπικής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές στα μαθήματα των Θρησκευτικών και της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου.

 

ergastiria400ores 01 114. Ανάπτυξη της γεωμετρικής και έντεχνης σκέψης: κατασκευάζοντας ένα λαμπατέρ

Δημιουργία στερεών γεωμετρικών σχημάτων με ξυλάκια και ρυζόχαρτο. Ανάπτυξη λογικομαθηματικής, κιναισθητικής, ενδοπροσωπικής και νατουραλιστικής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές στα μαθήματα της Μελέτης Περιβάλλοντος, της Γλώσσας και των Μαθηματικών και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου. 

 

 

ergastiria400ores 01 115. Μελέτη Περιβάλλοντος μαζί με Μαθηματικά: φτιάχνοντας σφραγίδες από πατάτες!

Χαρακτική πάνω σε πατάτες με σκοπό την μετατροπή τους σε μήτρες τυπώματος. Ανάπτυξης της γλωσσικής, χωροταξικής, λογικομαθηματικής και νατουραλιστικής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές στα μαθήματα της Γλώσσας, των Μαθηματικών και της Μελέτης Περιβάλλοντος και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου.

 

 

ergastiria400ores 01 116. Διαθεματικά-Διαδραστικά επιτραπέζια παιχνίδια

Τρόποι δημιουργίας του δικού μας επιτραπέζιου παιχνιδιού στο σχολείο. Ανάπτυξη διαπροσωπικής, χωροταξικής και υπαρξιακής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές στα μαθήματα της Ιστορίας και της Γλώσσας και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου. 

  • Ασύγχρονη εκπαίδευση: 16 διαδραστικά τηλε-Εργαστήρια σε μορφή video
  • Σύγχρονη εκπαίδευση: τηλεδιάσκεψη με τους συντελεστές του προγράμματος για περαιτέρω εικαστικές εφαρμογές
  • Δυνατότητα χρήσης του παρεχόμενου εκπαιδευτικού υλικού και μετά τη λήξη του σεμιναρίου 
  • Χορήγηση Βεβαίωσης Συμμετοχής

Εγγραφές από 08/02/2023 έως 28/02/2023

  • Κόστος συμμετοχής: 60 ευρώ
  • Αιτήσεις γίνονται δεκτές ηλεκτρονικά: α. Μέσω της φόρμας υποβολής. β. Μέσω email: kemeiede@edc.uoc.gr
  • Θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας

Αίτηση

Τηλ.: 28310 77587, 6979 775 251

Email: kemeiede@edc.uoc.gr

Search